Legend of Grimrock 2 Ver 2.1.13 アップデート情報

10/22アップデートパッチが来ていますね|゚ω゚|

2014-10-28 誤訳修正

Legend of Grimrock version 2.1.13

The game has just been updated to version 2.1.13.

More info here:

http://www.grimrock.net/2014/10/22/grimrock-2-update-2-1-13/

Release notes – リリースノート

– fixed typo in a potion description

ポーションの記述が修正された

– improved precision of dual wielding damage calculations

二刀流のダメージ計算が改善された

– zarchtons no longer drop harpoons (this was not intended behavior)

Zarchtonsは今後は harpoon をドロップしない(もともと、本来の仕様ではなかったので)

– added missing embalmer’s pants to the game

消えていた embalmer’s pants(腰防具) がゲームに追加された

– fixed jeweled scepter’s 3D model to fit inside chests

jeweled scepter の3Dモデルが修正された

– fixed errors and clarified attribute tooltips

Attributeツールチップのバグが修正されて分かりやすくなった

– clarified battle mage description (a magical staff is needed to get the +10 bonus to resistance or protection)

バトルメイジの説明が分かりやすくなった

– changed resistance bonuses: strength now affects resist fire, dexterity affects resist shock, vitality affects resist poison and willpower affects resist cold

ステータス毎に得られる耐性ボーナスを変更した(訳注:おいおい!とんでもないことしてくれるなよ!チュートリアル記事書き直しだよ!|;゚ω゚|)

– added hit sound to pushable blocks (does not apply to old save games)

押せるブロックを叩いた時の音が追加された(古いセーブデータには適用されない)

– optimized opening of automap

オートマップを開く動作を最適化した

– fixed “odd behavior of certain rock piles” when throwing items at them

ロックパイルにアイテムを投げた際に起こる奇妙な動作が修正された

– renamed trait: Weapon Specialization -> Martial Training

特徴『Weapon Specialization』の名前を『Martial Training』に変更

– tweaked stun effect to be less subtle

スタンの効果を少しだけ短く調整した

– tweaked chest map icon so that an exclamation mark icon on top of a chest is more visible

宝箱のマップアイコンをはてなマーク付きのものにして見やすく調整した

– improved precision of boss fight progress bar

ボス戦における体力バーの精度を調整した

– nerfed poison cloud’s poison effect

ポイズンクラウドの毒効果が弱体化した

Bug fix – バグフィックス

– bug fix: items can’t be thrown from mouse cursor when standing in front of a open secret door

開いたシークレットドアの前に立っている状態で、マウスカーソルを使ったアイテム投げが出来なかったのを修正

– bug fix: a spell that was cut from the game during development can be cast by fiddling with the rune panel

製品化の際にカットされたはずの魔法が、ルーンパネルを弄くることで唱えることが出来たバグを修正

– bug fix: loading certain save games can sometimes crash with “could not resolve monster group member with id XXXXX” error

セーブゲームのローディング中に時々 “could not resolve monster group member with id XXXXX” というエラーと共にゲームクラッシュするバグを修正

– bug fix: buckler’s evasion bonus does not work (does not apply to old save games)

バックラーの回避ボーナスが動作していなかったのを修正。ただし、古いセーブデータには適応されず。(ゲームやり直し必須?)

– bug fix: knight’s shield bonus does not work

ナイトの盾ボーナスが動作していなかったのを修正。

– bug fix: max epic items statistics is wrong (should be 17, not 16)

エピックアイテムの総数が間違っていた(16個ではなく17個)

– bug fix: viper roots can spawn under water and die immediately

vipers rootsが水中に出現した場合、即死する事があるのを修正

– bug fix: healing potion effect is played on the wrong portrait if party formation is changed

パーティの並び順を変えると、誤ったポートレートにヒーリングポーションが働いていたのを修正

– bug fix: fireburst and similar spells can be cast inside pushable blocks (does not apply to old save games)

ファイアバーストやそれに類する魔法が、押せるブロックの中でも唱えることが出来たのを修正(古いセーブデータには非適用)

– bug fix: automap is not updated when falling down a level

下層に落下した際にオートマッピングが正常に動作しなかったのを修正

– bug fix: game crashes when alt-tabbing during loading screen

ロード画面中にALT+TABを押すとゲームがクラッシュするバグを修正

– bug fix: item auto pickup logic does not take elevations into account (causes problems at the Skyway puzzle)

アイテムを自動で拾うロジックが、高低差を無視して拾ってしまうのを修正

– bug fix: some map graphics are not shown on the automap after loading a save game

いくつかのマップグラフィックがゲームをセーブした後にオートマップ上で見られなくなるのを修正

– bug fix: loading certain save games can sometimes crash with “inflate failed – ran out of available bytes” error

セーブゲームのローディング中に時々 “inflate failed – ran out of available bytes”というエラーと共にゲームがクラッシュするのを修正

– bug fix: moving monster leave behind invisible blockers (very rarely) when the party is asleep

極稀にではあるが、パーティが眠っている際、移動するモンスターが見えない壁の向こう側へと去っていくことがあるのを修正

– bug fix: sleep darts put monsters to sleep even if the attack misses

睡眠ダーツがミスしているにも関わらずモンスターを眠らせるバグを修正

– bug fix: armor set is considered to be equipped when shield is in inactive quick slot

アクティブでないクイックスロットにシールドがある時、装備していると見なされるバグを修正

– bug fix: monsters can fall down from ledges when they are leap attacking and party is standing on ladders

パーティがはしごの上に立っている状態でモンスターが跳躍攻撃(ジャンプ攻撃など)を仕掛けてきた時、モンスターが岩棚から落下するバグを修正

– bug fix: thrown items collide with marble statues behind the party when throwing items at the Shipwreck Beach

Shipwreck Beachの大理石の像を背にして投げたアイテムが、後ろの象にぶつかるバグを修正

– bug fix: venom edge icon has a black smudge

venom edgeのアイコンが黒く汚れていたのを修正

– bug fix: rope can be used to climb down to a pit which has a teleporter over it

テレポーターの下にある落とし穴を、ロープを使って降りることが出来たのを修正

– bug fix: spell casting panel and potion crafting panels stay open when champion’s hand is injured

詠唱パネルやポーション精製パネルを開いたままにした場合、手に怪我をおっても開いたままなのを修正(脚注 – 怪我をすると本来は開けない)

– bug fix: if the healing crystal is on a platform, the healing crystal is not shown on the map

ヒーリングクリスタルが祭壇の前にある時(←訳、自信なし)、ヒーリングクリスタルがマップ上で見えなくなるバグを修正

– bug fix: player can climb ladders while overloaded

荷重オーバー状態でも階段を登ることが出来たのを修正

要約:二刀流が少しだけマシに?

細かいバグから「ええっ、あれって仕様じゃなくてバグだったの!?」という内容のものまで多くのものが修正されます。

二刀流はこれからも多分、ニーズに合わせてどんどん仕様変更されていくでしょう。現状、ローグ以外で二刀流をする意味が殆ど無いに等しい状態ですので……(^^;

今後もバージョンアップの際はできるだけ情報をお届けしたいです|゚ω゚|

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